آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

اجرای سریعتر برنامه ها در ویندوز

سیستم عامل Win XP برای اجرای سریعتر برخی از برنامه های خود Microsoft از سوئیچی به نام Prefetch استفاده می کند. شما نیز می توانید از این سوئیچ برای اجرای سریعتر برنامه های خود استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا روی Shortcut برنامه مورد نظر خود راست کلیک کنید. سپس از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید. در بالای پنجره جدیدی که باز می شود روی قسمت Shortcut کلیک کنید. در این قسمت یک ناحیه به نام Target موجود است که آدرس برنامه را نشان می دهد. مثلا “c:Program Filesabc.exe”. به انتهای آدرس رفته و با یک فاصله از علامت گیومه عبارت /Prefetch:1 را اضافه کنید و در انتها روی OK کلیک کنید.

با این کار اکثر برنامه ها ( و نه همه آنها ) سریعتر اجرا می گردند و بیشتر برای اجرای برنامه های بزرگ مثل Corel , Photoshop و... کاربرد دارد.

انتقال اطلاعات یک هارد به هارد دیگر بدون واسطه (هارد به هارد)

شاید تا به حال برایتان ییش آمده باشد که از اطلاعاتی که در سیستم فرد دیگری است.توجه شما را جلب کرده باشد و بخواهید آنها را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید. شاید اولین راهی که به نظر شما می رسد، کپی اطلاعات مورد نیاز شما بر روی CD باشد، اما اگر رایتر موجود نباشد چه؟ و یا حجم برنامه ها و اطلاعات بیشتر از حدی است که در چند سی دی جا بگیرند.
ولی بهترین و به صرفه ترین راه هارد به هارد کردن بدون کابل است .
برای این کار ...

ابتدا برق سیستم را بکشید سپس پشت کیس را باز کنید کابلی که به پشت سی دی رام است را را جدا کرده و به طور صحیح آن را به به یشت هارد دیگر وصل کنید و یک کابل دیگر هم که برای برق هارد است را از سی دی رام جدا کرده و به پشت هارد وصل کنید. حال برق سیستم را وصل کنید و سیستم را روشن کنید.بعد از نصب هار دیسک جدید، به My computer بروید.اگر که درایوهای هارد دیسک جدید ضافه نشدسیستم را دوباره راه اندازی کنید.
اگر می خواهید که انتخاب نمایید که سیستم با کدامیک از هاردها شروع به کار نماید، Jumper یشت هارد که نمی خواهید کامپیوتر با آن استرت شود را جدا نمایید. به یاد داشته باشید که پس از پایان کار ، Jumper را به جای اولش باز گردانید

چگونه درایوها را خودکار دیفرگ کنیم

Defragمعمولا سطح هارددیسک به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و هر بخش ویژه ی اطاعات خاصی که باید در جای خود باشند تا سیستم به خوبی و با سرعت کار کند. هرگاه برنامه ای را نصب و یا فایلی را کپی می کنید، در جایی قرار می گیرند. وقتی که بعد از مدتی آنها را پاک می کنید، جای آنها خالی مانده و درنتیجه ساختار هارددیسک و درایوها به طور نامنظم و به هم ریخته شده و باعث کاهش کارایی و سرعت دستگاه می شود. به همین دلیل باید هرازچند گاهی با استفاده از فرمان Defrag در Systemtools به این وضعیت سامان بخشید. برای این که این کار را راحت تر انجام دهیم، یک فایل جدید به نام context_defrag.inf در Notepad بسازید و متن زیر را در آن تایپ کنید (توجه داشته باشید هنگام ذخیره کردن فایل گزینه All Files را انتخاب کنید نه Text Documents)

Context_defrag.INF
Adds Defrag to The right clickcintext menu in windows XP
[Version]
"$ Signature="$ CHICAGO
[Default Install]
AddReg=AddMe
[AddMe]
"DriveShellDefragcommand "EFRAG.EXE%1"، HKCR

 سپس راست کلیک کرده دکمه Install را انتخاب کنید. این کار یک منوی جدید در XP اضافه می کند که توسط آن می توانید به طور خودکار درایوها را Defrag کنید. به این صورت که در پنجره My Computer روی درایو مورد نظر کلیک کرده و گزینه Defrag را انتخاب کنید. پنجره ای ظاهر خواهد شد و درایو Defrag می شود. وقتی که این کار به پایان رسید پنجره بسته می شود.
اگر بخواهید این قابلیت را حذف کنید، از منوی Start، گزینه Run را اجرا کرده و regedit.exe را تایپ کنید. به آدرس HkEY-CLASSES-ROOTDrivesShell رفته و پوشه ی Defrag را پاک کرده وRegedit را ببندید.

The One Ring Screen Saver

The One Ringمحافظ صفحه نمایش The One Ring این حلقه در واقع همان حلقه فیلم ارباب حلقه ها ست که به صورت اسکرین سیوری بسیار زیبا طراحی شده و با حجم نسبتا کم قابل دانلود می باشد . امید وارم از این اسکرین سیور بسیار زیبا لذت ببرید .در ضمن  این نرم افزار بصورت رایگان و بی نیاز از Username و Password می باشد .

 دانلود کنید محافظ صفحه نمایش The One Ring با حجم ۲.۲ مگابایت

 

چگونه پسورد آی دی خود را عوض کنیم؟

yahoo!اگر بخواهید پسورد ID خود را عوض کنید چگونه این کار را انجام می دهید ؟ از آنجائیکه کاربران با مسنجر بیشتر کار دارند تا ایمیل ، برای آن دسته از دوستانی که احتمالا نمی دانند چگونه پسورد ID خود را مستقیما از طریق یاهومسنجر عوض کنند روش این کار را بیان می کنیم . برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
1 ) با ID و پسورد خودتان وارد Yahoo! Messenger شده و Connect شوید.
2 ) پس از اتصال از طریق منوی Messenger به قسمت Yahoo! Account Info بروید و آن را انتخاب کنید.Yahoo! Messenger در این حالت شما را به صفحه خاصی هدایت می کند .
3 ) پس از ظاهر شدن کامل صفحه که در آن ID شما قرار دارد و از شما خواسته می شود که مجددا پسورد خود را وارد کنید .
4 ) بعد از وارد کردن پسورد خود به صفحه دیگری می روید
5 ) که در آن گزینه Change Password به رنگ آبی قرار دارد
6 ) Change Password را انتخاب کنید تا به صفحه دیگری بروید .در آن جا از شما خواسته می شود ابتدا پسورد قبلی ودر دو قسمت بعدی پسورد جدید را وارد کنید . و برای ثبت تغیرات گزینه Save را فشار دهید. حال پسورد ID شما عوض شده است.