آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

تنظیم وضغیت نام لوک دز زمان ورود به ویندوز

اگر با هر بار ورود به ویندوز XP / 2000 / NT کلید Num Lock صفحه کیبوردتون خاموش است، کامپیوترتون رو  بیخودی دستکاری نکنید !

تنظیم این  کار مربوط به ( رجیستری ) ویندوز می شود . برای رفع این مشکل وارد برنامه REGEDIT  شوید و کلید زیر را پیدا کنید :

[HKEY_Current_UserControl PanelKeyboard]

یک مقدار رشته ای ( برای اینکار Right click  در بخش راست  رجیستری و انتخاب گزینه String Value  ) به نام InitialKeyboardIndicators (  این مقدار به طور پیش فرض با مقدار صفر در ویندوز XP موجود است ، در صورت عدم وجود این رشته عینا رشته ای با همین اسم بسازید  ) ساخته  و به آن مقدار 2  بدهید. مقدار 2 باعث میشود که ویندوز آخرین وضعیت کلید Num Lock را ضبط کند و در زمان ورود بعدی شما به ویندوز  آخرین وضعیت قبلی  این کلید را اجرا کند و   مقدار صفر ، کلید Num Lock را هنگام ورود به ویندوز خاموش نگه خواهد داشت.

شوخی گوگل با جرج بوش

مطمئنأ تمامی کاربران اینترنت Google ، قوی ترین موتور جستجوی اینترنتی را میشناسند. گوگل هم گاهی شیطنتهایی را در نتایج جستجوی خود مرتکب میشود. کافی است تا انتهای این ترفند را بخوانید تا متوجه این شوخی گوگل بشوید. یک شوخی سیاسی نسبتأ توهین آمیز با جرج بوش!

بدین منظور:
ابتدا وارد موتور جستجوی گوگل www.google.com بشوید.
اکنون کافی است عبارت Failure به معنای " ناتوانی ، درماندگی " را جستجو بکنید.
اکنون نتیجه اول جستجو را ببنید!
George W. Bush در صدر نتایج جستجو قرار دارد!
اما قضیه اینجا تمام نمیشود.
اکنون عبارت Miserable Failure را جستجو کنید. به معنای بدبخت درمانده! بدبخت تیره روز!
باز هم جرج بوش نتیجه اول جستجو است!

در خصوص این جستجو باید گفت که گوگل به عمد این کار را صورت داده است. اصطلاحی که در این گونه موارد وجود دارد Googlebombing نام دارد.
توضیحات خود گوگل پیرامون این موضوع در http://googleblog.blogspot.com/2005/09/googlebombing-failure.html قابل مشاهده است.

نیمه شعبان مبارکباد

با سلام اعیاد خجسته شعبانیه و مخصوصا نیمه شعبان را تبریک می گم

نیمه شعبان مبارک


Dr Explain 2.0.56

بخش Help در نرم افزارهای مختلف به کاربر کمک می کند تا با محیط برنامه بیشتر آشنا و تا حد زیادی مشکلاتش حل شود و سوالاتش نسبت به آن نرم افزار پاسخ داده شود . ولی چگونه فایل Help ای مفید تر خواهد بود ؟ تنها در قالب یک صفحه ی ساده ی html یا اینکه به صورت کتابچه ی راهنما یا همان Manual ساخته شود ؟

Dr.Explain محصولی از گروه نرم افزاری Cognitive Force Group می باشد که توسط ان قادر به ساخت فایلهای Help حرفه ای برای نرم افزار ها و سایر محصولات خود می باشید . این نرم افزار محیطی همانند محیط ویندوز را با همان امکانات به داخل فایل Help شما می آورد ( edit fields, radio buttons, dropdown lists و ... ). سرعت بالای نرم افزار از ویژگی های خوب آن است که به شما امکان می دهد تا بدون اتلاف وقت کارهای خود از قبیل عکس گرفتن از محیط نرم افزار مذکور و اضافه کردن آن به محیط Help و ویرایش متنی و تصویری آن و ..... را انجام دهید .

دانلود کنید با حجم ۶ مگابایت

کیژن و پسورد در قسمت نظرات  

AbiWord 2.4.5

نرم افزار ABI Word یکی از جایگزینهای بسیار مناسب برای نرم افزار MS Word میباشد که با حجم کم و کارایی بالا آینده بسیار خوبی را پیش رو دارد.
این نرم افزار با حجم 5.153 مگابایت قابلیتهایی دارد که نمیتوان از آن ها به سادگی چشم پوشی کرد. یکی از مزیتهای بسیار خوب این نرم افزار قابلیت اضافه نمودن گزینه هایی است که شرکت تولیدی در اختیار کاربران قرار میدهد. این قابلیتها به صورت پکیج های مختلف در اختیار کاربران قرار میگیرد و آنها میتوانند بنا به نیاز خود برنامه را قدرتمند نمایند.
این برنامه بسیاری از قابلیتهای عمومی نرم افزار MS Word را دارا میباشد و حتی میتوانم بگویم کار با آن به قدری ساده و دلنشین است که بعد از مدتی ممکن است شما حتی دیگر از نرم افزار MS Word استفاده نکنید و آن را فراموش کنید ! پس حداقل برای یک بار امتحانش کنید و لذت کار با آن را تجربه کنید.
این برنامه علاوه بر پشتیبانی از پسوندهای رایج فایلهای متنی ، فایلهای خاص خود را نیز پشتیبانی میکند که قابلیتهای ویژه ای را در این پسوندها خواهید یافت ! پسوندهایی از قبیل abw و awt و zabw و... که مختص خود برنامه میباشند.
این برنامه کاملا رایگان میباشد و حتما توصیه میکنم آن را برای یک بار هم که شده امتحان نمایید.
این برنامه از بیش از 100 زبان دنیا پشتیبانی میکند که زبان فارسی را نیز شامل میشود.

Downloadدانلود کنید با حجم ۵.۱۵ مگابایت