آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

حذف گزینه های اضافی منو انتخاب سیستم عامل در هنگام بوت

 سوال : چگونه می توان گزینه های اضافی منوی انتخاب سیستم عامل را در هنگام بوت سیستم حذف نمود  ؟

جواب : در ریشه درایو C فایلی وجود دارد به نام Boot.ini که البته مخفی می باشد . این فایل را باز کنید . متنی شبیه دستورات زیر در آن می بینید :

  [Boot Loader]
  timeout=30
  default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)WINDOWS
 [Operating Systems]
 multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
  C:="Microsoft Windows 98"

که من برای شما دستورات را شماره گذاری کردم. خط 2 زمان توقف منو را تعیین می کند. خط 3 مشخص می کند که گزینه پیش فرض منو روی کدام سیستم عامل باشد. خطوط 5 و 6 گزینه ها و سیستم های عامل هستند . شما چنانچه بخواهید گزینه ای را حذف کنید باید از خط Operating Systems به بعد این کار را انجام دهید . البته مراقب گزینه پیش فرض هم باشید که برابر با گزینه حذف شده نباشد . (بهتر است قبل از دستکاری فایل از آن یک پشتیبان تهیه نمایید).

می توانید با روش زیر به این فایل دسترسی داشته باشید که ابتدا وارد control panel شوید سپس از بین گزینه های موجود گزینه System  را کلیک کنید از بین سربرگ های موجود باید سربرگ Advanced  را انتخاب کرده و در آخرین فریم این پنجره که Startup and Recovery  است روی دکمه Setting  کلیک کنید حال برای اینکه به فایل Boot.ini  دسترسی داشته باشید و محتویات آنرا ببینید روی دکمه Edit کلیک کنید می بینید که برنامه Notepad  باز می شود و متنی که مشابه متن چند خط بالا تر است نمایش داده می شود حال می توانید تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
هومن 1385/01/06 ساعت 02:26 http://www.zip2.tk

مصطفی عزیز طبق نظری که برام گذاشته بودی من لینکت رو گذاشتم تو بلاگم اما لینکم رو تو بلاگت ندیدم لطفا اقدام کن.

دوست خوبم سلام
سال جدید مبارک
وبلاگ زیبایی دارید
امیدوارم موفق باسید
لینک شما رو زدم تو وبلاگم
شما هم زحمتشو بکشید
سبز باشید و پایدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد