آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیکون های اضافه و بی کاربرد کنترل پنل را حذف کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب برنامه خاصی متوجه شده اید که یک آیکن خاص مربوط به آن برنامه در Control Panel قرار میگیرد !
بله درسته. بعضی از برنامه ها بعد از نصب در Control Panel یک آیکن ایجاد میکنند که به نحوی مربوط به تنظیمات خاص آن برنامه است. اما بسیاری از این دسته از برنامه ها بعد از Uninstall شدن زحمت حذف کردن این آیکن را از Control Panel به خودشان نمیدهند.این کار باعث میشود که بعد از مدتی حجم زیادی از آیکن های بی مصرف و زائد Control Panel را اشغال کنند که همین امر باعث سردرگمی کاربر میشود.
با این آموزش شما خواهید آموخت که چگونه میتوان از شر این آیکن های مزاحم در Control Panel خلاص شد. برای این منظور ابتدا از طریق منوی Start برنامه Search را اجرا کنید.
سپس با استفاده از گزینه All Files and Folders عبارت cpl.* را جستجو کنید ( البته در درایو مربوط به ویندوز ، اگر هم دقیق تر بخواهید پوشه Windows ).
سپس از میان نتایج جستجو آن فایلی را که نامی مشابه آن برنامه خاص دارد را پاک کنید. در این مرحله شما باید کاملا دقت کنید زیرا که اگر برای مثال فایلی را بدون اطلاع کافی پاک کنید ممکن است یکی از آیکنهای مورد نیاز در Control Panel را به اشتباه پاک کنید. برای مثال اگر فایل sysdm.cpl را به اشتباه پاک کنید آنوقت آیکن System که برای دسترسی به System Properties است از Control Panel پاک میشود. معمولا آیکن هر برنامه خاصی در Control Panel یک قسمت از نام آن برنامه را در خودش دارد و به همین طریق میتوان آنها را شناخت ( یا ممکن است خلاصه شده نام برنامه باشد ).
بعد از پاک کردن آن فایل و Restart سیستم دیگر آن آیکن مزاحم را در Control Panel نخواهید دید.
منبع

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام دوسته من خسته نباشی
وب خوبی داری
امید وارم در تمامی مراحل زندگیت پیروز و موفق باشی
به امید فرداهای دیروز
بای
www.rta.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد