آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

چند ترفند مفید و جالب ویندوز

یافتن لینک ها در نمایشگر اینترنت
در صورتی که ماوس را در صفحات اینترنت بر روی برخی از عکسها و یا نوشته ها حرکت دهیم به شکل دست تغییر شکل میدهد که اصطلاحاً لینک نامیده می شود. پیدا کردن لینک های یک صفحه اینترنت و یا حرکت از یک لینک به لینک دیگر بدون استفاده از ماوس با زدن یک ضربه بر روی دگمه TAB میسر می شود. استفاده همزمان از کلیدهای Shift + TAB لینک قبلی را پیدا خواهد کرد.

دانستن نام و دنباله فایل ها
با انتقال آیکون هر فایل به داخل پنجره Run نه تنها نام فایل بلکه کلیه اطلاعات مربوط به محل بایگانی و نام شامل دنباله فایل نیز دیده خواهد شد.

بایگانی و بستن همزمان چندین فایل باز در ورد
معمولاً برای بایگانی و یا خروج از چندین فایل باز باید هر یک از آنها را به تنهایی بست. اگر چندین فایل همزمان باز است قبل از خارج شدن کلید Shift را نگاهداشته و منوی مایکروسافت ورد را کلیک کنید. دو انتخاب دیگر به نامهای Close All و Save All به منوی فایل اضافه میشود و با استفاده از آنها میتوان تمام فایلها را همزمان بست و یا بایگانی کرد.

خاموش کردن کامپیوتر با دستورات خط فرمان command line
ابتدا یک اسم برای کامپیوتر خود انتخاب کنید سپس از My Computer Control Panel آیکون System را کلیک کنید. در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور را تایپ کرده و با فشار دادن دکمه OK از آن خارج شوید. کامپیوتر شما پس از آن برای خاموش کردن نیز به دانستن اسم نیاز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغیرهای این دستور به این صورت است:
Computer name = اسم کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.
 
جلوگیری از قطع شدن مودم
ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced

سپس در قسمت Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced

سپس در بخش Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد