آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

افزایش سرعت مرور سیستم های تحت شبکه در ویندوز XP

در این مقاله درباره موضوعی بحث خواهم کرد که برای افرادی که از شبکه خانگی و یا اداری استفاده میکنند بسیار مفید میباشد. زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبکه خود استفاده میکنید ، ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یک از سیستمهای تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستمها میباشد.
این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از کاربران کسالت آور میباشد و ممکن است کاربر را به مشکلات سخت افزاری و ... مشکوک نماید.
شما قادر هستید با یک ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید. برای این منظور و در صورتی که از شبکه خانگی و یا اداری استفاده میکنید با ادامه مقاله همراه باشید.
ابتدا از طریق منوی Start و ابزار Run ، ابزار Regedit را اجرا نمایید.
مسیر زیر را در آن بیابید :


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remote Computer\NameSpace

در زیر مجموعه کلید NameSpace کلیدی با نام {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} وجود دارد.
اگر به صفحه سمت راست دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که مقدار کلید Default در آن برابر Scheduled Tasks میباشد که نشانگر همان بررسی با تاخیر میباشد.
بر روی کلید {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} راست کلیک نموده و گزینه Delete را انتخاب نمایید و این کلید را از مسیر ذکر شده حذف نمایید.
برای اطمینان بیشتر میتوانید قبل از حذف این کلید آن را با کمک گزینه Export در مسیری مطمئن بر روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید و نسخه پشتیبانی از آن در اختیار داشته باشید.
برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و در صورت نیاز سیستم خود را از نو راه اندازی نمایید.
به این ترتیب پس از اعمال این ترفند دیگر شاهد آن تاخیر نسبتا طولانی نخواهید بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهران 1386/04/18 ساعت 15:15

سلام . خسته نباشید . کارتون خوبه و مطالب و برنامه های خوبی ارائه میشه اما متاسفانه بعضی از لینک ها یا کار نمی کنه یا بعد از دانلود باز نمی شوند . مثل مطلب pc shout down که بعد از دانلود پسورد می خواهد اما شما اشاره ای به آن نکردید . لطفا این مورد را ییگیری کنید . یا مثلا برنامه vista pack کار نمی کنه .

سلام مرسی از توجهتون
باید بگم که :
۱- در مورد نرم افزار pc shout down شما درست می گید پسوردش www.p30tools.com هست.
۲- در مورد نرم افزار Vista Pack با توجه به اینکه خودم از این نرم افزار استفاده کردم و مشکلی نداشت ، نمی تونم توضیح خاصی بدم. فقط یادآوری می کنم که نصبش ممکنه یه خورده سخت باشه و تنظیماتی داشته باشه ، سعی کن یه بار دیگه نصبش کنی و تنظیماتشو با خوندن پیامهاش درست انجام بدی
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد