آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

مرورگر سفری برای ویندوز ؛ در روز انتشار هک شد

خبرها حاکی از آن است که تنها ساعاتی پس از ارائه Safari برای ویندوز، محققی با نام Aviv Raff یک آسیب پذیری امنیتی درون این ابزار کشف کرده است.

شرکت اپل به مرور به هدف مورد علاقه کارشناسان امنیتی در آمده است. بطوریکه در ماه آپریل سال جاری میلادی خبر از هک شدن رایانه Mac در کنفرانسی اعلام شد و اکنون نرم افزار مرورگر صفحات وب Safari که نسخه مخصوص آن برای ویندوز بتازگی منتشر شد در همان روز انتشار هک می شود.

Raff در مصاحبه ای در این خصوص اظهار کرده است:" آزمایش Fuzzing تنها سه دقیقه طول کشید تا آسیب پذیری کشف شود و این نقص بر روی سیستم عامل MAC OS X هنوز بررسی نشده است بنابراین احتمال آسیب پذیر بودن 'سفری برای مکینتاش' نیز وجود دارد."

گفتنی است که تست Fuzzing، تکنیک آزمایش نرم افزاری برای اشکال زدایی مبنی بر ورودی های امکان پذیر می باشد که در طی آزمایش های مختلف ورودی های بی شمار و قابل دریافت نرم افزار را برای پردازش به آن وارد میکند. در نهایت طی آزمایش ورودی ها اگر نوعی از ورودی باعث توقف نرم افزار، از کار افتادن، نتیجه نا درست و یا اشکالات مشابه شود، آن ورودی ثبت و به عنوان نقص نرم افزار معرفی میشود.

Raff معتقد است که آسیب پذیری کشف شده توسط وی قادر است تا کاربران را در معرض خطر حمله برنامه های مخرب قرار دهد. وی می گوید:"متاثر هستم که اپل ادعای امن بودن این نرم افزار را از روز انتشار آن داشته است و باید بگویم که من مخصوصا بدنبال این حرف اپل نرفته ام."

قابل ذکر است که نرم افزار 'سفری برای ویندوز' در ویرایش آزمایشی میباشد و پیامدهای بعد از نصب آن به عهده کاربر میباشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد