آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

آیزس

قابل توجه دوستان! وبلاگ تعطیل می باشد و مدت مدیدی است که هیچ پست جدیدی در وبلاگ منتشر نشده است. لذا اگر مطلبی یا ترفندی قدیمی شده است یا لینکی خراب است چاره ای نیست!!!

هند، در رویای ساخت اولین لپ تاپ 10 دلاری دنیا

دیگر آن لپ تاپ های 100 دلاری را فراموش کنید! هند برنامه ای بزرگتر اما ارزانتر را در سر دارد. دقیقآ 10 برابر ارزانتر.

وزارت رفاه و توسعه اجتماعی هند اعلام کرده است در نظر دارد پروژه ی ساخت لپ تاپ های 10 دلاری خود را در آینده ای نزدیک محقق سازد. این طرح با همکاری مجموعه ای از سازندگان نیمه رساناها که به عنوان پشتیبان اعلام آمادگی کرده اند، صورت خواهد گرفت.

به گزارش منابع رسمی، طرح لپ تاپ های 10 دلاری توسط متخصصان هندی انستیتو تکنولوژى "Vellore" و محققان انجمن مهندسی ایالت "بنگالور" به اجرا در آمده است. روزنامه ی Time India در مقاله ای که روز جمعه منتشر شد گزارش داد، هم اکنون این متخصصان توانسته اند کامپیوترهایی را بسازند که تنها 47 دلار هزینه داشته است اما هدف اصلی آنها آن است که قیمت تمام شده این کامپیوتر های قابل حمل تا 10 دلار کاهش یابد.

سال گذشته، مجریان طرح "یک لپ تاپ برای هر کودک" به دولت هند پیشنهاد داده بود جهت رشد و توسعه انسانی برای دانش آموزان، دولت لپ تاپ هایی با قیمت 100 دلار را خریداری نماید. مقامات رسمی هند در همان زمان با انتقاد از این پیشنهاد ضمن جدی نگرفتن، آنرا رد کرده بودند.

 منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از InformationWeek)
نظرات 1 + ارسال نظر
علی 1386/02/15 ساعت 13:15 http://www.Delna.Blogfa.com

سلام دوست عزیز برای تبادل لینک خبرم کنید.
همچنین با رفتن به ادرس زیر در لینک باکس لینک به ثبت برسانید به مدیریت خودم هر چندتا لینکی که دلتان بخواهدwww.Delve.Blogfa.com
Delna Paradise

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد